" Her yer en az bir defa görülmeyi hak ediyor "

ARTVİN

KARAGÖL / BORÇKA

karagöl borçka
Bu yazımda sizleri ülkemizin cennet bir köşesine götürmek istedim. Yaz tatilinde bu yıl Karadeniz'e doğru gitmeyi planlayan çok arkadaştan öneriler istenmeye başladım. Karadeniz'in çok bilinmeyen doğa harikası bir bölgesini paylaşarak, fikir vermem gerektiğini düşündüm.

Artvin'in Borçka ilçesi yakınlarındaki Karagöl Tabiat Parkı, ziyaretçilerine dört mevsim farklı güzellikler sunuyor. Biz Temmuz ayında gitmiş olmamıza rağmen, dağların zirvesinde hala kar görmek mümkündü.

İlçe merkezine 27 kilometre mesafede, 1550 rakımlı parka Borçka-Camili kara yolunun yirminci kilometresindeki yol ayrımından sonra 5 kilometrelik parke ve toprak yol takip edilerek ulaşılıyor.
karagöl borçka

karagöl borçka

karagöl borçka
Karagöl'e ulaşmak için zaten Karadeniz'in bildik güzellikleri çevrili yoldan, dağları, ormanları seyrederek gidiyorsunuz. Yüksek dağlardaki yayla evleri sizlere ayrı bir güzellik seyrettiriyor.
karagöl borçka

karagöl borçka

karagöl borçka



karagöl borçka
 Karagöl'e ulaştığınızda hele benim gibi fotoğraf çekmeyi de seven birisi iseniz, nereyi çekeceğinizi karıştırmaya başlıyorsunuz. Göl, kenardaki ağaçlar ve onların suya yansıyan görüntüleri o kadar fotojenik ki, özellikle fotoğraf meraklılarını büyülemeye yetip te artıyor bile.
karagöl borçka

karagöl borçka

karagöl borçka

karagöl borçka
Parka adını veren ve Aralık Deresi'nin önünün 19. yüzyılın başlarında heyelan sonucu kapanmasıyla oluşan göl, 368 hektar alana sahip. Göl etrafında tam bir yürüyüş turu yapabilirsiniz. Buna uygun ayakkabınız olmasında fayda var.
karagöl borçka

karagöl borçka


karagöl borçka

karagöl borçka

Burada konaklamak için küçük bir misafirhane var ama pek iç açıcı görünmüyor. kalmayı düşünenlerin çadır kurabilecekleri alanlar mevcut. Ayrıca buraya giderken yanınıza bütün yiyecek, içeceklerinizi de almanız gerekiyor. Burada öyle bakkal, market falan yok. Üstelik bu kadar temiz hava insanın normalden daha fazla acıkmasına neden oluyor. Bu güzellikleri görüp de, aç karnına geri dönmek zorunda kalırsanız, inanın çok üzülürsünüz.
karagöl borçka
Bizim için bir başka süpriz de oraya gelmiş olan gelin grubu oldu. Aslında merkeze çok uzak olmasına rağmen, gelini buraya kadar getirmelerini anlayamadık, ama sanırım evlilik öncesi son kez temiz hava almasını sağlamak istemişler :)


YUSUFELİ

Ben biraz paylaşayım da görün bari . Zaten yakın zamanda isteseniz de göremeyeceksiniz.. Çünkü yapılmakta olan, Türkiye'nin en yüksek barajının altında kalacak..
Artvin'in en küçük ve en çok göç veren ilçesi. Döneri iyi dediler, acıkmış olmasak ta yemeden geçemedik..






















DÖRT KİLİSE / YUSUFELİ

Bir tarihi eserin nasıl harap edilebileceğini görmek için, çok güzel bir örnek.. Artvin Yusufeli'ne gidince bölgedeki en görülesi yerlerden birisinin Dört Kilise denilen manastır olduğunu öğrendik ve yola koyulduk. Kiliseye giderken başka güzel görüntülerden örneklerde paylaştım.
Kilisenin olduğu yer ana yoldan 6 km. yukarıda. Sapaktan başka bir yerde de tabela filanda yok. Biz epey bir gittik, bizce fazla gittiğimizi düşününce yola yakın bir adam görünce ona soralım dedik. vatandaş kilisenin yerini geçtiğimizi söyledi, yolu tarif etti. Sonrasında da kilisenin kendi şahsi arazisinin içerisinde olduğunu söyleyince " Ooo, desene kilise benim diye " diyerek takıldım. Adam celallendi, yok yaa kilise benim değil, arazisi benim sadece diye çıkıştı. Sanki kilise onun olursa Müslüman olamayacakmış gibi tavrında..
Kilise ve tanıtım yazısını paylaştım zaten, fazla söze gerek yok. Müthiş bir doğa içerisinde içine edilmiş bir harabeye çevrilmiş yazık.. Biz orada iken Amerikalı bir adam ve Kırgız olan eşi de geldiler. Onlarla sohbet ederken, kilisenin halinden bahsetmemeye çalıştım.. Utancımdan tabii ki..