" Her yer en az bir defa görülmeyi hak ediyor "

1- KARAVAN İLE ASYA GEZİSİ

Yine yeniden merhaba

Uzun bir ara verdiğim bu gezi bloğu yazım işine biraz dostların isteği, biraz kendi hafızamı canlı tutabilmek adına tekrar başlamaya çalışacağım. Kendi hafızam için çünkü yıllar geçince insan nereye gitmişti,  ne yapmıştı, nereleri görmüştü olayını hem unutuyor, hem de karıştırıyor. Günlük gezi notlarımı bir şekilde özet de olsa farklı sosyal medya platformlarında paylaşmaya çalışıyorum ancak bir süre sonra ne neredeydi, hangileri hangi sayfadaydı karışıp gidiyor. O yüzdendir ki hepsinin böylesi bir sayfada topluca bulunması, her zaman için hem benim için hem de meraklıları için çok daha kolay oluyor. O yüzdendir ki, arkadaş benim bloğum vardı, du bakayım oraya dedim ve başladım yazmaya. Takipçi dostların her daim desteğini ve motivasyonunu bekliyorum. Yoksa benim gibi tembellik nedeniyle emekli olmuş adam için bu işler gerçekten yorucu..

Gelelim Karavan ile Orta Asya gezimize..

Bu gezi hem bizim için, hem de yakından takip edenler için gerçekten daha fazla insana paylaşmayı hak eden, cesaret ve macera dolu olduğu kadar, bir o kadar da yorucu ama bilgilendirici oldu. Geziyi daha önce paylaştıklarımızdan, paylaşmadıklarımızdan, eşimin günlüklerinden, benim aklımda yer edenlerden, olabildiğince dağıtmadan, sıkmadan, fotoğraflara, videolara boğmadan, sistematik bir şekilde güzergahı takip ederek yazmaya çalışacağım. Her zaman söyledim, yine söylüyorum. Bu paylaşımların amacı asla para kazanmak, kişisel reklam yapmak filan değildir. Bizler nasıl ki bir yerlere gidecek iken daha önce gidenlerin yazdıklarından faydalanıyor isek, başka insanlar da bizden faydalansın. Hepsi bu!

Bu gezi için 13 Şubat 2023 günü Balıkesir Güre'den yola çıktık. Trabzon'da biraz fazla oyalandık ve 12 Mart 2023 günü Hopa'dan Batum'a çıkış yaparak, asıl yolculuğumuza başlamış olduk. Gezinin Türkiye ayağı için ayrıntılı bilgiler yazmayacağım. Sadece karavan hazırlığı hakkında işe yarayabileceğini düşündüğüm notlar yazmaya çalışırım.

Türkiye-Gürcistan-Rusya- Kazakistan-Özbekistan-Kırgızistan-Rusya-Moğolistan-Rusya-Kazakistan-Rusya-Finlandiya-İsveç-Norveç-İsveç-Danimarka-Almanya-Avusturya-İtalya-Slovenya-Hırvatistan-Karadağ-Arnavutluk-Yunanistan-Türkiye

Şeklinde olan bir rotadan bahsediyoruz. Görüldüğü gibi bazı ülkelere birden fazla kez giriş çıkış yapmışız. Bunların tabiki bir nedeni var. Yoksa gezimizin en can sıkıcı anlarını yaşadığımız, zamanı gelince ayrıntılarını okuyacağınız Asya ülkeleri sınır geçişlerinin daha az olmasını isterdik. Türkiye hariç 18 ülkeye giriş yapmışız. Şhengen ülkerinin gümrüksüz geçişlerini saymazsak tam 16 defa pasaport-gümrük kontrolünden geçmişiz. Bunun her geçişte hem çıkılan ülke hem de girilen ülke kontrolü olduğunu hesaplarsak 32 defa kontrolden geçtiğimiz ortaya çıkar. Gerçekten sabırlı ve istekli olduğumuz ortaya çıkıyor.

Bu geziye üç karavan olarak çıktık. Yazıların devamında göreceğiniz üzere, aramıza katılan arkadaş da oldu, yolda ayrıldıklarımız da... ve biz en son Finlandiya'dan itibaren yalnız devam ettik. 

Bizim karavan 2014 model 17 m3 Ducato Motokaravan. Karavanı 2019 yılında aldığım panelvan araçtan yaptırmıştım ve hala daha kendim yapmaya devam ediyorum. Çünkü memlekette karavanı yaptırdım, ohh bitti muhabbeti maalesef yok. Her zaman hiç ummadık yerinde ummadık zamanda iş çıkartabiliyor. Bu yolculuk boyunca çok ciddi sıkıntı çıkarttığını söyleyemem ama çıkarttıkları da zamanı gelince yazılacaktır. Nasıl merak uyandırıyorum ama, olacak bu yazı, olacak :))


Bu özet giriş yazısından sonra artık başlayabiliriz..