" Her yer en az bir defa görülmeyi hak ediyor "

NORVEÇ -1- ( OSLO - FLAM )

Sonunda 4 Ağustos'ta çekirdek aile olarak Oslo havaalanında buluştuk ve asıl keyifli gezimiz başladı. Oslo havaalanının şehrin 50 km kuzeyinde olduğunu görüp, Oslo'nun bitmek bilmeyen yağmurları da olunca rotayı değiştirdik. Kızımızı havaalanından alıp Geiranger yoluna devam ettik. Hava çok yağmurlu, hız sınırları derken Geirager'e ulaşmayı yarına bırakarak Otto'da bir gece konaklama molası verdik. Otto küçük bir yer, turizm açışından pek bir şey yok. Merkezde ücretsiz park yerleri var ve bir kaç tane de karavan var. Onların yanında geceledik.

Artık Norveç'in muhteşem manzaraları eşliğinde yolculuk ediyoruz. Nordberg göleti kenarında mola verip yürüyüş yaptık. Yağmur azaldı ama soğuk insanın içerisine işliyor. Üstelik Ağustos ayındayız ve Türkiye'den çok sıcak haberleri geldiği günlerdeyiz.

Akşama doğru artık Norveç'in en ünlü fiyorduna ulaşmış bulunuyoruz. Burası Geiranger fiyordu. Yukarıdan manzara muhteşem güzel. Yol boyunca kötü aralıklarla kötü hava canımızı sıksa da, buranın manzarasında bulutlar dağıldı ve gördüğünüz gibi gayet güzel bir manzara bizi karşıladı. Bu manzara fotoğrafları çektiğimiz yerde fotoğraflara bakıp, sanki sadece biz varız gibi düşünmeyin. Burası aslında insan kaynıyor. İnsanların olmadığı açı yakalayıp fotoğraflar çekmek bile zor, o derece. Zaten park yeri bulmak bile başlı başına işkence. O kadar çok tur aracı ve Karavan var ki, zaten yollar daracık, park yerleri dolup taşmış halde.

Geiranger'de merkezde, yukarıdaki fotoğrafta görülen Cruise gemilerinin yanındaki Karavan kampa yerleştik. 3 kişi + karavan fiyatı 380 kron. Yani 38 dolar demektir. Burada ücretsiz kalmak herhalde mümkün değil. Ama zaten aylarca Asya çöllerinden sonra kızımla buluşmuşuz, paranın ne önemi var modundayım. Kartları ödeme zamanı bakarız

Akşam oldukça hava iyice serinlemeye başladı. Her taraftan sular, şelaleler akıyor. Gerçekten güzel bir yermiş. Yarın feribot ile yola devam planındayız. Benim 17 m3 ducato karavan sanıyorum 6.40 boyunda. 6 m den sonra fiyat katlıyor. 6 m olarak kandırırsam güzel olacak. du bakalı!

İskandinav ülkeleri soğuk, insanları da soğuk demiştim. Buralarda karavan parklar dahil, insanlar arasında 3 metre mesafe koyma kuralı var. Covit 19 zamanı dünyada 1.5 metre mesafe kuralı vardıya . Covit bitince buralardaki insanlar oh bee, 1.5 metre kuralı bitti, artık yine 3 metre mesafe kuralına dönebiliriz demişler ))
6 Ağustos sabahı Gerianger den Bergen yoluna doğru devam ediyoruz. Geringer feribotu yerine dolaşarak iki ayrı kısa feribot kullanarak devam ettik. 140 dolar yerine 16 dolar harcamış olduk. ve bence daha güzel manzaralar gördük. Fiyordu karşı tepelerden görme şansımız da oldu.
Norveç yolculuğunda her fırsatta oltayı elime almaya çalıştım. Arada bir balıklar yakalasam da henüz öyle hava atacak kadar olmadı )). Umudumuz devam devam ediyor.. Burası mola verdiğimiz Nordfjordeid.  Yalnız buraların adını yazmak o kadar kolay değil. Arada hatalarım oluyor ise affola..

Arkadaşlar kim yukarıdaki musluğu açık bıraktı ise lütfen kapatsın. 3 gündür non stop yağmur yağıyor. Bu kadarı da çok fazla. İşin bir başka gıcık tarafı, arka tavan penceremden su damlatmaya başladı. Ona bir çözüm bulmam şart.

Norveç'te ne yapılır. Doğa yürüyüşü, balık avlama ve nehir üstündeki saunaya girip, sonrasında buz gibi ( ama gerçekten buz gibi) buzul suyuna atlamak. Şimdiden hepsini yaptık. Flam'a gidince ünlü tren gezisini de yaparız diye düşünüyoruz. Doğa gerçekten çok güzel. Bunu biraz da yağmura borçlular ama daha az yağmur olsa süper olacak.

8 Ağustos günü yolculuğumuzda önce Fjerland buzulunu görmeye gittik. Artık Ağustos ayı olduğu için buzul epey erimişti ama yine de fotoğraflarda gördüğünüz üzere az biraz vardı. Sonrasında Mundals Delen denilen küçük bir yerleşim yerine gittik Burası bir nevi kütüphane köy gibi. Her evde satılık eski yeni kitaplar var. Dışarıda, parklarda bile satılık kitaplar doluydu. Çoğunda ortalıkta satıcı filan yoktu. Kitapların fiyatı üzerinde yazıyor, alan parasını oradaki kutulara bırakıyordu.

Bugün son ziyaret yeri Loerdal şehri oldu. Burada akvaryum müzesini gezdik. Yağmurdan fırsat buldukça nehir kenarında ve şehir içinde yürüyüş yaptık. Geceyi müze yakınında geçirdik.

Loerdal'den yola çıktık. Önce dünyanın en uzun tünelinden geçtik. Uzun ve de sıkıcı bir tünel aslında. Git git bitmiyor. Sonra fiyord manzaraları ve Flam. Flam aslında abartılmış bir turist yeri. Eğer buradan feribot yada tren yolculuğu yapma planı yoksa gereksiz bir yer. Flam'a iniş çok dik ve dara bir yoldan oluyor. Bizim gibi yükü fazla araçlar için biraz sıkıntılı. Isınıp duman çıkmaya ve koku yapmaya başlayan frenleri soğutmak için arada bir mola vere vere indik.

Flam Treni Flam- Myrdal kentleri arasında çalışıyor. Bu demiryolu Lonely Planet ile National Geographic tarafından dünyanın en güzel trenle geçilen güzergâhları arasında gösteriliyor. Güzel mi, güzel. Ama dünyanın en güzelinin bu olduğunu sanmıyorum. Manzaralar fotoğraf ve videolarda. Gidiş dönüş 2 saat sürüyor. İstenirse tek yön olarak da alınabiliyor. Fiyatını ben de bilmiyorum, bu atraksiyonu kızım halletti ))

Flam Karavan ile konaklamak için çok pahalı bir yer. Zaten çarşısında gezip, görmelik bir yer yok. Yani her yerini gezmek bir saati bulmuyor. O yüzden burada kalmanın anlamı yok. Tren gezisi sonrası Falam Bergen yoluna 25 km kadar gidince yol kenarında küçük kasabalar var. Onlardan birisinde konaklamak daha uygun. En azından biz öyle yaptık.
Norveç 'de son 25 yılın en kötü hava koşulları yaşanıyormuş. Hans fırtınası olmuş ve pek çok yol kapanmış filan. Arayıp soran arkadaşlar oldu, var mı bir sıkıntınız diye. Bizim yağmurdan başka sıkıntımız olmadı. Kendilerine teşekkür ediyorum. Bu da bizim bahtsız bedevi durumumuz oldu işte. Moral bozmak yok, yola devam!..  Sanırım yarın Bergen'de oluruz.